fbpx

בר-אוריין

לשירותי מידענות ואנליזה נוספים

רקע

ארגונים עסקיים מתמודדים עם מציאות עסקית מורכבת הכרוכה בשינוים רבים ותכופים. הסביבה העסקית מתאפיינת בתחרותיות עזה ואגרסיבית, הן מצד מתחרים קיימים המבקשים להגדיל את נתח השוק שלהם והן מצד מתחרים חדשים פוטנציאלים המבקשים לחדור לשוק. ובכן על מנת להתאים את החברה לסביבה העסקית המשתנה על החברות לעמוד בקצב השינויים, להגיב במהירות לצעדי המתחרים ולנסות לחזות את צעדיהם הבאים. על החברות לנטר את המתרחש בסביבה העסקית ולקבל על סמך תוצאות הניטור החלטות אסטרטגיות, טקטיות וביצועיות. 

ניטור הסביבה העסקית (החיצוני למתרחש בארגון) שמטרתו השגת מטרות בטווח הקצר האורך ועוסק במתן פתרונות יומיומיים כגון: איסוף מידע על פעולות עכשוויות של מתחרים, איתור שותפים ובעכבות כך לקבל החלטות על דרכי פעולה כדאיות יותר. 

צוות בר-אוריין יסייע לכם להשיג את המידע המתאים והרלוונטי לצרכים שלכם. לאתר את המידע המדויק שיאפשר לכם לבצע פעולות אופרטיביות לקידום הארגון שלכם, המוצרים והשירותים שאתם מספקים ללקוחות שלכם.

מתודת העבודה

עבודת המידענות מתנהלת בצוותי עבודה של מידענים עם סופרוויזר (מידען/ית מומחה) על פי מודל לניהול מחקר  "מערכות מורכבות מסתגלות" ממחקר הדוקטורט של ד"ר ענת קלומל-צוייג.
בהתאם לצורך אנו מחברים מומחים ויועצים ובמידת הצורך גם יוצרים קשר טלפוני כדי להשלים מידע שאינו מפורסם ברשת האינרנט.
שירותי מידענות כוללים סקירה של שוק, טכנולוגיה, איתור פטנטים, איתור זירות מסחר רלוונטיות.

איתור מידע על פי מודלים עסקיים (המשמשים גם לאנליזה של המידע): 

  • מודל  PEST.
  • מודל חמשת הכוחות המשפיעים על הארגון על פי מייקל פורטר: כוח הלקוחות, כוח הספקים, כוח התחרות (עוצמת התחרות), איום כניסת מתחרים חדשים, איום ממוצרים תחליפיים.
  • מודל 4 ה- P – מוצר, מיקום, מחיר וקידום מכירות ושיווק – מבצעים. 
  • מודל SWOT – חוזקות וחולשות של הארגון מול המתחרים, איתור הזדמנויות ואיומים.

חיפושי מידע בכלי חיפוש מגוונים:

  • אינטרנט (מנועי חיפוש, מדריכים, אינדקסים והווב הנסתר).
  • מאגרי מידע מסחריים  (היכרות עם עשרות מאגרי מידע מתחומי ידע שונים וקשר עם סוכנויות מאגרי מידע כגטו טלדן מערכות מידע בע"מ, ארד-אופיר, זיעור ועוד). 
  • מדריכי עסקים בארץ ובעולם וזירות מסחר (B2B  ו- B2C).
  • הכנת רשימת קישורים לאתרים באינטרנט (אתרי חברות, פורטלים ועוד), רשימת ספרים, רשימת כתבי עת מותאמים לצרכים הארגוניים, שישולבו בפורטל הארגוני או האינטרנט.

סוגי שירותי מידענות

  • שירותי מידענות להקמת עסק ופיתוח עסקי.
  • שירותי מידענות בשוק מוצרי הצריכה בארץ ובעולם.
  • איתור מכרזים וסיוע בהגשה למכרז.
  • שירותי מידענות בשווקי המזרח התיכון. (לפרטים לחץ כאן)
  • שירותי מידענות בשווקי סין.
  • שירותי מידענות בשווקי רוסיה ומדינות חבר העמים – מידען אנליסט מוביל איגור יבודסין. 
  • שירותי מידענות בשפה הספרדית (מידען אנליסט מוביל ד"ר מאיר יקטר).
  • שירותי מידענות בשפה הצרפתית (מידענית מובילה נטלי כהן).

ממידענות למחקר

דו"ח מידע גולמי – מידע גולמי לחברות וארגונים על פי שאילתות. דו"חות מידעניים על פי צורך (רשימות גולמיות של חברות, מפיצים, ספקים, מוצרים ועוד).  

  • דו"ח ממוקד עם המלצות – מתחרים , מודיעין תחרותי. מצב השוק, איומים והזדמנויות (דו"ח הכולל תהליך ניתוח המידע על פי מודלים עסקיים).
  • דו"ח תחזית עתידי – עתידיני  – על סמך מחקרי שוק מתחומים שונים, ניתן יהיה לייצר תחזית לעסק, לענף , על בסיס אבולוציוני (דו"ח מבוסס מודלים עסקיים + מודלים לניתוח עתיד).
  • דו"ח אינטגרטיבי – דו"ח מעולמות תוכן שונים, שיכול לייצר בסיס ידע רחב, אזורי, ומולטי דיסיפלינרי מעולמות הקרובים לעולמו של הלקוח (לדוגמא: לקוח שמבקש שאילתא מתחום המזון, יהיה נכון לתת בדו"ח ציוני מחקר על גידולים חקלאיים חדשניים, על התפתחויות מזון שונות, על תזונה ורפואה, הדברה, בטיחות בתזונה – עולמות תוכן סובבים את הנושא הנשאל)
  • דו"חות אסטרטגיים – איתור מודלים עסקיים מבוססי תמחור. כניסה לשווקים חדשים, התאמת מוצרים לשווקים, המלצות להתפתחות העסק המסובב על מצב שוק
  • דו"ח ניהול סיכונים – דו"חות פיננסיים, סיכוני סביבה, מגה טרנדס משפיעים (מגמות על המשפיעות על העסק ברמות עולמיות, אזוריות וכדומה),
  • דוחו"ת אינפוגרפיים – ויזואליים מתומצתים ומעוצבים עבור מצגות מוכנות ללקוח אשר מייצרות נראות לתוכן
  • דו"ח חדשנות – איתור תערוכות, כנסים  והפקות חדשניות של ידע. הרעיון הוא ליצר קפיצות ידע עבור הלקוחות. 

יצירת קשר

לחץ כאן לקבלת מידע נוסף.

לשירותי מידענות ואנליזה נוספים