fbpx

בר-אוריין

במקביל למסלולי ההכשרה ולקורסים השונים בתחום המידענות והאנליזה, אנחנו מציעים מגוון רחב של סדנאות לחברות וארגונים, מתוך מטרה לתת מענה מיטבי ומדויק לנושאים הראויים להתייחסות יסודית ומעמיקה מעבר למקובל במתכונת הקורסים.

הסדנאות מאפשרות לנו לגשת אל התחום הנלמד, תוך מתן תשומת לב יתרה לסוגיות ולפרטים הרבה יותר דקים ומאובחנים. במהלך הלימוד אנחנו מקיימים דיון ענייני ופורה סביב הסוגיות, השאלות והדילמות העולות, מתוך מטרה לייצר גמישות מחשבתית וכשירות יצירתית. 

אנחנו משלבים בסדנאות פרקים תיאורטיים, ולצד זאת, כלים מעשיים, דוגמת סימולציות, מקרי בוחן ומשימות, המעניקים ערך מוסף לתוצרי הלימוד. לתפישתנו הסדנה מקנה, בנוסף, גם הזדמנות לספק למשתתפים חוויה מהנה ושוברת שגרה.

התועלות למשתתפי הסדנאות שלנו

  • חשיפה למידע תיאורטי ופרקטי רב-ממדי ומגוון
  • שבירת חסמים, קירוב וגיבוש בין מנהלים וצוותים
  • התנסות בכלים ייחודיים מעוררי חשיבה ויצירתיות
  • טיפוח יכולות הביטוי והתקשורת הבין אישית
  • ביסוס ערכים (שיתוף, הקשבה, סובלנות ועוד)
  • לימוד חווייתי, מהנה, ומחוץ לקופסה

הנכם מוזמנים לפנות אלינו ולהירשם לסדנאות שלנו, וככל שתהיו מעוניינים, נשמח להקשיב לצורכי השעה שלכם, ובמידת הצורך, לבנות סדנה בהתאמה מרבית למטרות וליעדים שלכם. מן הראוי לציין שכל הסדנאות מועברות על ידי מנחים מנוסים ומומחים בתחומם. ניתן לקיים את הסדנאות אצלכם בארגון, או לחילופין, בכל יעד אחר לשביעות רצונכם המלאה. במידה והנסיבות לא מאפשרות קיום סדנאות, נוכל להציע,  במקום זאת, הרצאות חווייתיות בנושאים הנדרשים.

סדנת בוטיק המבוססת על עבודת המחקר של ד"ר ענת קלומל, מטעם אוניברסיטת בר אילן – החוג ללימודי מידע. המחקר עסק  בתחום המידענות ומודיעין עסקי תחרותי, והתמקד ב-"תת- המערכת "מודיעין עסקי תחרותי" במערכת הארגונית, תוך בחינת האפקטיביות התהליכית, משלב איסוף המידע ועד לגיבוש ההערכות המודיעיניות. במסגרת אותו המחקר בחנה ענת לעומק  את יחסי הגומלין בין המידענים לחוקרי המודיעין, מנהלי המודיעין וצרכני המודיעין.  על סמך הממצאים והתובנות, פיתחה ענת מודל יישומי שבאמצעותו "הופכים מידע לתוצאות". הסדנה "מידענות תוצאתית" מושתת על יסודותיו של אותו מודל, והיא מיועדת למתעניינים השואפים למסד באירגונם פרקטיקה שיטתית ויעילה למודיעין עסקי תחרותי. הסדנה מספקת כלים מעשיים מיטביים (best practice) לתכנון ואיסוף מידע, מתוך שאיפה להפוך מידע לתוצאות משמעותיות לטובת קבלת החלטות . תכני הלימוד כוללים, בין היתר, סקירת טכניקות חיפוש מידע מתקדמות במנוע חיפוש גוגל וברשתות חברתיות; עקרונות מרכזיים ומהותיים למיסוד מודיעין עסקי תחרותי בארגון; וכן מהלכים אופציונליים לצורכי חשיפה ופיענוח של כוונות ומעשים בזירה התחרותית, הן מצד המתחרים הרלוונטיים והן מצד הלקוחות ובעלי העניין. 

היקף הסדנה: 8-4 ש"א (מפגש אחד או שניים).
קהל יעד: אנשי מכירות / מפתחים / משווקים / מדריכים / יועצים.
תכני הלימוד: בהתאם לסוג הארגון וקהל היעד.

מהפכת הבינה המלאכותית  הגדירה והציבה אבן דרך כבדת משקל ובולטת במתווה האבולוציוני של התפתחות החשיבה האסטרטגית ומנגנוני קבלת ההחלטות. בעת הזו מערכות אוטונומיות, כגון, כלי-רכב כבר כשירים לקבל החלטות עצמאיות בדבר מהירות הנסיעה והתנהגות כביש בזמן אמיתי. יכולות מסוג זה כרוכות בקליטה ועיבוד של כמות נתונים גדולה המצריכה מסוגלות טכנולוגית לצורכי חישת הסביבה החיצונית, קליטת המידע הסנסורי הרב, ארגונו, ניתוחו ועיבודו בהתמדה וברציפות. זוהי רק דוגמה אחת מתוך יישומים רבים, הנמצאים בשלבי פיתוח שונים. תהליכי הלימוד והחקירה המלווים את אותם פיתוחים טכנולוגיים מרשימים, מערבים בנקודות זמן שונות, מגוון רחב של כלי אנליזה, המשמשים הן לצורך מיפוי הסביבה החיצונית והן לצורך הפיתוחים עצמם, על-פי עקרונות של מכונות לומדות (ML), כלי סימולציה, ניתוח תרחישים, חיזוי ועוד.
בסדנה זו, המבוססת אף היא על עבודת הדוקטורט של ד"ר ענת קלומל, נציג קבוצה נבחרת של 35 שיטות וכלים לאנליזה של מידע. מדובר בכלים המגיעים מאסכולות וכיוונים שונים, ומטבע הדברים, לכל אחד מהם ישנו מרחב פעולה המתאים לאתגרים מסוימים ולקונטקסט רלוונטי. 

היקף הסדנה: 8-4 ש"א (מפגש אחד או שניים).
קהל יעד: אנשי מכירות / אנשי פיתוח / שיווק / הדרכה / יועצים.
תכני הלימוד: יותאמו לפי סוג הארגון וקהל היעד.

במציאות שבה רמות התחרות בכל תחום או סקטור הן כה גבוהות, לא ניתן עוד להסתפק בהעברת מסרים טקסטואליים "באופן באנאלי ועל גבי תבניות נטולות סגנון וצבע". אין זה משנה מה תרצו לשדר או למכור. על מנת להשיג תוצאות אפקטיביות, וכדי שהמסרים יהדהדו ויגיעו ליעדם, נדרש "לגעת ולרגש"- באופן חד משמעי. על מנת להצליח בתהליך השיווק והמכירה, יש "לעטוף" את המוצרים או המסרים בסיפור אנושי, מסקרן וטעון רגשות חזקים, ולחשוף אותו בדרכים מקוריות לקהלי היעד. דרישה זו מבוססת על אותה הבנה, לפיה המוח האנושי, נענה ומגיב בצורה הטובה ביותר לסיפורים ולתיאורים נרטיביים. המוח מיטיב לתפוש את הדברים, בעיקר אם הסיפורים הנבחרים מלווים בהמחשות גראפיות-צורניות וכן באמצעות תיאורים מספריים, דוחות ונתונים. סדנת האינפוגרפיקה חושפת בפני הלומדים את הנוסחה המנצחת למכירה ושיווק של מוצרים מוחשיים וכאלה שאינם מוחשיים. נלמד כיצד להרכיב סיפור משכנע, המהווה את שלד האינפוגרפיקה, וכן נכיר את הכלים הגראפיים לתיבול וצביעת המסרים המפורטים בסיפור. הסדנה ערוכה באופן מהנה וחוויתי והיא מעוררת ומעצימה את יכולות החשיבה והיצירתיות. במהלכה יתרגלו המשתתפים את העקרונות הבסיסיים ליצירת אינפוגרפיקות מעולמות תוכן שונים ומגוונים.

היקף הסדנה: 8-6 ש"א (מפגש אחד או שניים).
קהל יעד: אנשי מכירות / אנשי פיתוח / שיווק / הדרכה / הוראה / יועצים / יזמים.
תכני הלימוד: יותאמו לפי סוג הארגון וקהל היעד.

לרשתות החברתיות תפקיד מרכזי וחשוב בעיצוב דעת הקהל ובהפעלת מנופי השפעה על השיח הציבורי. בכוחן של הרשתות החברתיות לתעל ולהניע את חוכמת ההמונים בעוצמות וכיוונים בלתי נתפשים, ולייצר הסכמות ומאבקים סביב שאלות וסוגיות חברתיות. מנקודת מבטם של ארגונים ומשתמשי קצה, הרשתות מאפשרות יצירת קשרים חברתיים, הפצת תכנים ושיתוף מידע. אחד האתגרים המרכזיים הקיימים כיום בתחום הרשתות החברתיות הוא ההתמודדות עם גבולות האמת והשקר. סביב  מה שנהוג לכנות "פייק-ניוז". הסיבה העיקרית לטשטוש האמת נובעת מהיות הרשתות החברתיות כלי יחסית פתוח, המגשר בין גבולות ותרבויות, (אף כי אין להשוות בין השימושים המקובלים והמותרים בעולם המערבי לאלו שבמדינות הנשלטות באופן טוטליטרי). אותו אתגר מרכזי מעסיק רבות את אנשי המידענות, שכן הם נדרשים בעבודתם לספק ללקוחות נתונים ומידע, שאמורים להיות אמינים ואותנטיים. במסגרת הסדנה נקיים, בין היתר, מפגש סיעור מוחות מונחה במטרה להתכנס לתובנות הנוגעות למיצוי מיטבי של הרשתות החברתיות, כמקור יעיל ומשמעותי לאיסוף נתונים למטרות שונות. ננתח ונציג דפוסי שימוש ברשתות החשובות, לרבות יתרונות וחזקות של כל אחת מהן, מתוך שאיפה לעצב כלי עבודה מיטבי לטיפול במשימות בסביבת הרשתות החברתיות, לרבות בסוגיות מעולם המודיעין העסקי התחרותי.

היקף הסדנה: 8-6 ש"א (מפגש אחד או שניים).
קהל יעד: אנשי מכירות / אנשי פיתוח / שיווק / הדרכה / הוראה / יועצים / יזמים.
תכני הלימוד: יותאמו לפי סוג הארגון וקהל היעד.