fbpx

בר-אוריין

מקסום פוטנציאל עסקי

המטרה לנצל ולמנף דאטה, מידע וידע ארגוני לטובת תוצאות עסקיות תוך מיצוי מיטבי של הפוטנציאל העסקי.
משמעות הדבר בפועל היא:

  • גיבוש אסטרטגיה שקולה, מאוזנת וברת-יישום
  • הגדלת מספר הלקוחות ואיתור קהלי יעד חדשים
  • חדירה לשווקים חדשים בהתאם לשאיפות שלכם
  • הגברת היקף המכירות לטובת השאת ההכנסות
  • שיפור מתמיד בכל הקשור למיצוי משאבי הארגון

מודל ההצלחה של בר-אוריין

מניסיוני המצטבר, נוכחתי לדעת שאירגונים הפועלים בגישת ה- Data Driven (מונעי נתונים) נוטים לקבל החלטות מכריעות, הן ברמה האסטרטגית והן ברמה הטקטית, על סמך ניתוח נתונים ועיבוד מושכל של מקורות מידע. בהיותם ארגונים מעודדי למידה, הם גם מתמודדים בהצלחה בתקופות של אי וודאות ובעולם המשתנה בקצב מסחרר.

אסטרטגיות עסקיות ליצירת רווחים

על בסיס אותן ההבנות, נבחן בשיתוף פעולה אתכם את האסטרטגיה העסקית שלכם, נבדוק את מידת התאמתה לשוק, ובהתאם למתבקש, נכין מפת דרכים שתוביל אותנו להשגת היעדים הרצויים ואף לצמיחה אקספוננציאלית. נייצר ונטמיע מנגנוני פעולה מתקדמים, שיסייעו בקבלת החלטות על בסיס דאטה, מידע וידע. נשלב כלי-בקרה שיספקו היזון חוזר על מנת לוודא שאנחנו צועדים בכיוון הנכון. והחשוב מכול נסייע בהקמת מערך למידה ארגוני לטיפוח ושימור הידע.

מודל "מידענות תוצאתית"

במחקר הדוקטורט שלי, במסגרת לימודי תואר שלישי באוניברסיטת בר-אילן, חקרתי 47 אנשי מקצוע מהמובילים בתחומי המידענות והמודיעין התחרותי, לגבי עבודתם בארגונים עסקיים וממשלתיים. בעקבות כך פתחתי את המודלים: "מידענות תוצאתית" ו"ניהול עסקים כמערכות מורכבות מסתגלות" אשר מנחים אותי בייעוצים ובעבודת המידענות האנליסטית ומתגלים כמוצלחים ומובילים לתוצאות עסקיות משמעותיות.

המודל הייעוץ שפיתחתי, "מידענות תוצאתית" ו"ניהול עסקים כמערכות מורכבות ומסתגלות", נועד להבטיח את מימוש הפוטנציאל העסקי שלכם, להסתגל בהצלחה לשינויים, לעמוד בפני איומים ולנצל הזדמנויות. המודלים משלבים למעשה דיאגנוסטיקה פנים ארגונית עם מחקר שוק חיצוני, ועל-ידי כך מובילים להפקת תוצרי חשיבה אסטרטגית יישומית מונעת נתונים.

מודל "ניהול עסקים כמערכות מורכבות מסתגלות" (CAS – Complex Adaptive Systems) מאפשר להתחיל את תהליך הפיכת העסק לארגון חכם, על ידי בחינת השינויים החיצוניים (מגמות מהותיות עולמיות) והשפעתם על הניהול הקיים במחלקות השונות (בשיווק, מכירות, תפעול ועוד).

ההתייחסות לכל מחלקה כיחידה עצמאית עם צרכים ייחודיים, המושפעת ממגמות עולמיות וממחלקות אחרות, אך יחד עם זאת גם בעלת השפעה על מחלקות אחרות, תוביל לאיתור הפתרונות החכמים לטווח ארוך יותר.

טכנולוגיות המידע הקיימות בעסקים משקפת בדרך כלל את האופי המפוזר שלהן, כיוון שרוב המידע נשמר במסדי נתונים נפרדים. חשוב מאוד לגרום למערכות לעבוד יחד כמערכת מורכבת מסתגלת לשינויים החיצוניים.

מודל זה מוביל לאינטגרציה טובה יותר של ניהול העסק והשימוש בדאטה ובמידע לקבלת ההחלטות.

ה'אני מאמין' העסקי שלי

אני מאמינה שבכל נקודת זמן ניתן להיערך בתבונה לקראת היציאה למסע ההצלחה.  זה אכן אפשרי לנוע, לצמוח ולהתרחב, לחצות בבטחה אוקיינוסים כחולים, להתמודד מול אתגרים, לגבור על מתחרים, ולפעול מעמדה של אסטרטגית ברת קיימא (לשנים הבאות) מבלי להיסחף לאוקיינוסים אדומים.

קבלת החלטות על בסיס מידע ודאטה תוביל להצלחה עסקית

אני משוכנעת שיש לכם מידע רב.  קרוב לוודאי שלרשותכם מערכות טכנולוגיות ואולי אפילו אופרציה שממשיכה לתפקד. יחד עם זאת, אני בספק אם אופן קבלת ההחלטות מבוסס באופן מיטבי על הדאטה שצברתם. תפקידי הוא להבטיח שמיצוי הדאטה יעשה בצורה המיטבית; אכוון אתכם להשגת שליטה מלאה על הגורמים המשפיעים על העסק או הארגון שלכם; אוודא שאתם לא מחמיצים או מפספסים  את  נתיבי המגה טרנדס בשוק.

כדי להרחיב את מספר הלקוחות, כדי למכור יותר, לשפר את המוצרים ולהרוויח יותר המחלקות חייבות לעבוד באופן עצמאי, אך גם לעבוד בשיתוף פעולה הדוק יותר.

הגישה לנתונים צריכה להיות פתוחה ושקופה בפני כל המנהלים והעובדים ששותפים למוצר ובטח בפני המנכ"ל כדי שיתקבלו החלטות אסטרטגיות הנכונות לטווח ארוך יותר ומנצלות את הפוטנציאל הטמון בעסק.

ארגונים לומדים מממשים את הפוטנציאל של הארגון ושל העובדים גם בתקופות של אי וודאות ובעולם המשתנה בקצב מסחרר. 

הטמעת תהליכי עבודה מבוססי דאטה ומידע יובילו אתכם להצלחה עסקית אקספוננציאלית.

תוצרי התהליך הייעוצי

עם השלמת תהליך הייעוץ, ליווי והאימון העסקי, תקבלו דו"ח ייעוצי, המבוסס על עבודת האנליזה המידענית-עסקית. תקבלו הצעה לתכנית פעולה ניהולית-עסקית, שתוביל אתכם כבר במהלך הייעוץ והליווי למיסוד תשתית עבודה מתקדמת, ישימה ורווחית.

על-סמך תיאום ציפיות עם הלקוח, הדוח יכיל באופן מלא או חלקי הפרקים הבאים:

  • כיווני פעולה אסטרטגיים, עסקיים ושיווקיים, שבכוחם לסייע בקבלת החלטות אסטרטגיות וטקטיות מבוססות דאטה ומידע.
  • ממצאים ותובנות המבוססים על דיאגנוסטיקה עסקית ומידענות אנליסטית, על פי מודל "מידענות תוצאתית" ומחקר מודיעין עסקי תחרותי (CI – Competitive Intelligence).  
  • מיפוי לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים (חקר שוק מלינקדאין ומקורות מידע מבוססי מודיעין עסקי (MI – Marketing Intelligence).
  • פתרונות לאתגרים ומתודולוגיות עסקיות לגיוס לקוחות, ניצול הזדמנויות והתמודדות מול איומים על-פי ניתוח לפי מודל .(CAS – Complex Adaptive Systems).
  • תכנית פעולה משולבת יעדים עבור:
    1. קמפיין שיווקי בלינקדאין או בפייסבוק או פיתוח קרן שיווקית נוספת.
    2. מתווה פעילות לאינטראקציה עם לקוחות (אקטיבי או פאסיבי) מבוסס על תוצרי מודיעין עסקי (Intelligence‏ MI – Marketing).
    3. מקבץ תסריטי מכירה עפ"י עקרונות המשפך השיווקי (רמת מודעות של קהלי יעד).
    4. הצעות והמלצות להמשך ליווי, אימון ופיתוח עסקי להמשך הצמיחה כארגון  Data Driven שמסוגל להפעיל פונקציית מודיעין עסקי תחרותי.
    5. הכוונה וסיוע בכתיבה והטמעה של מערך נהלים ארגוניים (SOP'S).

המסגרת הייעוצית

משך התהליך הייעוצי: סדר גודל של כ- 4-5 חודשים
היקף הפעילות: 8 פגישות היברידיות (חלק בזום, חלק פגישות פרונטליות, קורסים דיגיטליים ללימוד ואימון, תוצרים מידעניים ודו"ח ייעוצי מידעני.
משתתפים מטעם מכללת בר-אוריין: יתכן שילוב סטודנטים הלומדים בסטאג' מידעני במסגרת בר-אוריין המכללה למקצועות הדאטה לטובת העצמת תפוקות.

×