fbpx

בר-אוריין

מידע מקצועי - מאמרים נוספים

סוגי דוחות עסקיים מבית היוצר של המידען

השימוש הכולל בכלים ובשיטות שבידי המידען, נועד לרכז ולשקף את הממצאים והתובנות הראויים לפרסום. הדבר נעשה באמצעות מסמך דיווחי ערוך ומאורגן.
קיימים פורמטים רבים להצגת הדברים, כך שיש לבחור בדוח מסוים, או לחילופין, לשלב בין מספר דוחות בהתאם לצורך. להלן חלק מהפורמטים הקיימים והמקובלים לדיווח על תכנים עסקיים:

  • דו"ח מידע גולמי –  מידע גולמי לחברות וארגונים על פי שאילתות . דו"חות מידעניים על פי צורך (רשימות גולמיות של חברות, מפיצים, ספקים, מוצרים ועוד).  
  • דו"ח ממוקד עם המלצות – מתחרים, מודיעין תחרותי, מצב השוק, איומים והזדמנויות (דו"ח הכולל תהליך ניתוח המידע על פי מודלים עסקיים).
  • דו"ח תחזית עתידית – על סמך מחקרי שוק מתחומים שונים, ניתן יהיה לייצר תחזית לעסק, לענף ,על בסיס אבולוציוני (דו"ח מבוסס מודלים עסקיים + מודלים לניתוח עתיד).
  • דו"ח אינטגרטיבי – דו"ח מעולמות תוכן שונים, שיכול לייצר בסיס ידע רחב, אזורי ומולטי דיסציפלינרי (למשל, לקוח שמבקש שאילתה מתחום המזון, יענה בדו"ח ציוני מחקר על גידולים חקלאיים חדשניים, על התפתחויות מזון שונות, על תזונה ורפואה, הדברה, בטיחות בתזונה – משמע עולמות תוכן הנסובים סביב הנושא המדובר).
  • דו"ח אסטרטגי – איתור מודלים עסקיים מבוססי תמחור, כניסה לשווקים חדשים, התאמת מוצרים לשווקים, המלצות להתפתחות העסק המבוסס על מצב שוק.
  • דו"ח ניהול סיכונים – דו"חות פיננסיים, סיכוני סביבה, מגה-טרנד משפיע (מגמות המשפיעות על העסק ברמה מקומית, אזורית, גלובאלית).
  • דו"ח אינפו-גרפיים – ויזואלי, מתומצת ומעוצב, אפשר שבמצגת או פריסה גראפית (דוגמת פוסטר) עם דגש רב לאיכות הנראות ולאופן העברת המסרים.
  • דו"ח חדשנות – איתור תערוכות, כנסים והפקות חדשניות של ידע. הרעיון הוא לייצר גילויי ידע עבור הלקוח.
×