fbpx

בר-אוריין

רקע

הכנת דור המילניום לשוק העבודה העתידי מתחילה כבר בגילאי גן ובי"ס יסודי. הילדים הנוכחיים עתידים להצטרף לשוק העבודה, כאשר מהפכת הבינה המלאכותית תהיה כבר חלק מהמציאות הקיומית. הכישורים והמיומנויות של אותם הילדים יהיו שונים מאלו של הוריהם.
חוויתם התעסוקתית תכלול עבודה רבה לצד רובוטים, אינטראקציה עם מבחר גדול של יישומי מחשב ונגישות אינטנסיבית למידע ודאטה. זה יבוא לידי ביטוי בכל תחומי התעסוקה – חקלאות, מסעדנות, מכונאות רכב וכמובן בעולם ההייטק.
דור העתיד לא יתחרה רק מול חבריו לבית הספר, אלא מול כל "פועלי העולם", ולכן מוטב יהיה להתכונן לבאות מבעוד מועד. לשם כך עליהם לפתח כבר בצעירותם: (1) אוריינות לימודית, הכוללת כישורי קריאה מהירה, "כתיבה קצרה וקולעת" (כמקובל בטוויטר, אינסטגרם), "כתיבה ארוכה" (לצרכים אקדמיים, מקצועיים, דו"ח) ו- (2) אוריינות דיגיטלית, הכוללת מיומנויות טכנולוגיות (שליטה בתוכנות ויישומים), ריבוי משימות ו- (3) מיומנויות רכות לצד כישורים עסקיים, הכוללים קידום יוזמות, תקשורת בין אישית, הכרת שפות ופיתוח יכולות אנליטיות. כל אותם צרכים עתידיים ניתנים לרכישה באופנים ובדרכים שונות. מכללת בר-אוריין, העוסקת, בין היתר, בהכשרות למקצועות העתיד ולעבודה בהייטק, פיתחה וממשיכה לפתח מודל לימודי עשיר ומגוון שנותן מענה הוליסטי לכל שורת האתגרים שצוינו. אחד הערכים שחשוב לנו לקדם במסגרת התכנית הוא מתן שוויון הזדמנויות לכל ילדי ישראל לקראת תעסוקתם בעתיד הנראה לעין. תוכנית הלימוד שלנו היא, מבחינתנו, תרומתנו הצנועה לביסוס חברה תעסוקתית בריאה, פוריה ושוויונית.

שיטת העבודה שלנו

מכללת בר-אוריין עוסקת בהכשרות מקצועיות מתקדמות לחברות הייטק בתחומי המידענות ודאטה אנליזה.
הכשרת מדריכים להוראה בבתי ספר מאפשרת הכשרת הילדים כבר מגיל צעיר לקראת אתגרים תעסוקתיים עתידיים.

כלים אופרטיביים

  1. פיתוח מערכי שיעור שיטתיים וחוויתיים לצורכי ההדרכה.
  2. הכשרה והשמה של מורים ואנשי מקצוע להנגשת תכני הלימוד בבתי הספר.
  3. ליווי מנהלי בתי ספר על ידי הטמעת תוכניות חדשניות בתחומי המידענות, טכנולוגיה וכתיבת עבודות סמינריונות.

כיצד יקדם אותך

מרצים

ד"ר ענת קלומל-צוייג:

מנהלת אקדמית ומנכ"לית מכללת בר-אוריין.
בעלת תואר שלישי בתחום המידענות, שני תארים שניים בלימודי מידענות מאוניברסיטת בר-אילן ולימודי ביטחון מאוניברסיטת תל-אביב. תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל ומזרחנות מאוניברסיטת תל-אביב, תעודת הוראה להיסטוריה ממכללת לווינסקי.
בעברה מורה להיסטוריה ולערבית בתיכונים , הכנה לבגרות בהיסטוריה. כמו כן, העבירה השתלמויות רבות למורים במסגרות שונות בינהם חברת המגמה למידע ונתונים במשרד החינוך, כאשר היא גם חברת וועדת ההיגוי.

נב גל:

יזמת בתחום החדשנות הפדגוגית בישראל, בשנים האחרונות, פיתחה מודלים בפדגוגיה מוטת עתיד ושימשה כמובילת תחום באגף מו"פ של משרד החינוך. במסגרת פעילויות אלו פיתחה מספר מודלים כגון: למידה דרך ציר ה-Z אשר משלב את הלמידה המתמודדת עם מיומנויות בסיס, ויזמות הישראלית הדיגיטלית. הרצתה באוניברסיטת תל אביב במחלקה לחינוך בתחום של פדגוגיה מוטת עתיד, מבקרת מזה 8 שנים בפינלנד מספר פעמים בשנה, לומדת מבתי ספר בכל המדינה ומביאה משלחות של מחנכים, מנהלים ואנשי חינוך רבים מישראל לפינלנד. בעלת תואר שני בדיפלומטיה ומדיניות חוץ מאוניברסיטה עברית בי-ם, תואר ראשון במדע המדינה ותואר ראשון בשפה וספרות צרפתית מאוניברסיטת חיפה. בשלבי סיום דוקטורט בתחרות בין ארגונים באוניברסיטת וארנה לומדת כעת לתואר שני בפילוסופיה של המדע באוניברסיטת תל אביב.

ד"ר אמיר ברנע:

תואר שלישי מהאוניברסיטה העברית בביולוגיה, בוגר מכון מנדל למנהיגות חינוכית. מרצה במידענות באוניברסיטה הפתוחה ויועץ בתחום למערכת הביטחון. ניסיון בהובלת השתלמויות והדרכת מורים בכל קבוצות הגיל. בצוות מורי מורים של חטיבת תקשוב וטכנולוגיות בחינוך במשרד החינוך. מתמקד שילוב כלים דיגיטליים כולל פיתוח יחידות לימוד ומרחבי למידה פיזיטליים ואימרסיביים בדגש מדע וטכנולוגיה ליסודי ולחט"ב, להנגשת למידה לתלמידים עם צרכים מיוחדים (מורשה נגישות השירות). ניסיון ביזמות והובלת תהליכי חדשנות בחינוך ובתעשייה.
מומחה ביצירתיות, חשיבה עיצובית, פיתוח חשיבה ומדעי המידע.

דן סולומון:
פיתוח מודל בתחום המדעים – חשמל
פעילות על איכות הסביבה.


יועצים חיצוניים:
עמי סלנט

מתכונת

צרו קשר

לחץ/י כאן לקבלת מידע נוסף.

×