fbpx

בר-אוריין

מידע מקצועי - מאמרים נוספים

מפה לאוזן ל-'קמפיינים' בלינקדאין

מאת: ד"ר ענת קלומל-צוייג
תאריך פרסום: 20.07.2022

"הלקוחות שלי מגיעים מפה לאוזן", אמר מנכ"ל ותיק ומוערך. אולי העסק מצליח, יציב והלקוחות מגיעים באופן קבו, אבל האם ניתן להתבסס רק גיוס לידים מפה לאוזן? במציאות הנוכחית, כבר לא ניתן עוד להתפתח ולהתבסס על סמך הגעה ספורדית של לידים חדשים, בתקווה שחלק מהם יהפכו ללקוחות. אמנם אלה הם "לידים חמים" יותר, בזכות המלצות אודות המוצר או השירות, אבל עדיין לידים אלו מתכלים וישנה חובה לרענן את המלאי.

פעם יש לידים ופעם לא
עסקים שעובדים על פי תהליכים מובנים ותכנון שנתי נערכים לכמות לקוחות ידועה מראש וכל הפעילות העסקית מותאמת לכמות זאת. אין כמעט הפתעות, יש תוכנית עבודה שכוללת את כל המחלקות והיחידות השונות בעסק. בעסקים קטנים לפעמים איש אחד או אישה אחת עוסקים מספר פונקציות, כך שאין חלוקה ברורה. יחד עם זאת, כשעובדים בצורה מתודית מצליחים להגיע להישגים מוצלחים יותר.

איך משיגים לידים באופן קבוע ומתוכנן?
הפתרון הוא להכין קמפיינים, עפ"י מחקר מקדים, שכולל בחירת קהלי יעד ותכנון המסרים המתאימים, באופן מדויק, לאותם צרכנים של המוצר או השירות. קמפיין הוא פרויקט שיש לו התחלה, אמצע וסוף. הוא כולל יעדים עסקיים, תוכנית פעולה והערכה לתוצאות. בקמפיין נדרשת השקעה כספית, שהיא מחושבת בהתאם לתוצאות הרצויות (כמות מכירות, לקוחות וכיוב'). סוג הקמפיין הוא תלוי קהל יעד, כאשר בעזרת מחקר מידעני מקדים אנחנו מאתרים קהלים פוטנציאליים ומתווים עבורם 'מסע לקוח' מבוסס למידה יסודית ומעמיקה.

מינוף המאמץ השיווקי באמצעות הדיגיטל
כששואפים להגדיל את מספר הלידים בחודש עבודה, מומלץ לפנות לערוץ הפרסום הדיגיטלי , היינו, יצירת קמפיינים ממומנים. בתהליך בדיקה של התקציב, עלות המוצר או השירות והיעדים העסקיים, נבחר יחד את סוג הקמפיין המתאים ברשת החברתית. כך, למשל, בגזרת ה- B2B המלצתנו היא לפנות לזירת הלינקדאין. בגזרה זו מדובר בהשקעה כספית נמוכה לעומת הפרסום בפייסבוק, עם סיכויים טובים להצלחה. לינקדאין צומחת ומשתכללת. הלקוחות שלנו מגיעים כל הזמן מלינקדאין. אנחנו עובדים מול מנכ"לים ואלה נהנים מכמות מתחדשת ומאיכות עקבית של לידים.

וזה לא מסתיים כאן – עוד קצת סובלנות
הפעילות שלנו אינה מסתיימת בהבאת הליד עצמו, אלא אנחנו ממשיכים ללוות את הארגונים בשיחות האבחון המקדימות ושיחות המכירה עצמן. לעיתים, כשאין לבעלי התפקידים מספיק זמן לנהל את כל המכירה לבד, אנשי הצוות שלנו עושים זאת עבורם. העיקר לפעול באופן מדויק, מתוכנן, ותוך מחשבה על כל שלב ושלב בתהליך המרת הליד ללקוח או לקוחה. באופן זה גם העסק הקטן מתחיל לעבוד כמו העסקים הגדולים. יש מנגנון של לידים קבוע, המטופל באופן מערכתי ומתודי. ההצלחה גדלה, הרווחים גדלים וכך יכולים לעבוד במשך שנים. לא מדובר על מנגנון לחודש ימים, אלא מנגנון שצריך לעבוד באופן קבוע. אנחנו מלווים אתכם ביצירת סיסטם למיקסום לידים ומכירות.

מעוניינים בליווי מקצועי למקסום לידים ומכירות באמצעות לינקדאין? קראו על השירות שלנו.

×