fbpx

בר-אוריין

מידע מקצועי - מאמרים נוספים

לינקדאין, הפלטפורמה למשווקי B2B

מאת: ד"ר ענת קלומל צוייג
תאריך פרסום: 28.07.2022

יצירת לידים חדשים היא מטרה מרכזית של כל עסק השואף להניב הכנסה עקבית ואמינה. יצירת לידים B2B היא מורכבת יותר, מאחר שצריכים להגיע לבעלי התפקידים שהם מקבלים החלטות לגבי רכישת השירות או מוצר. כדי להגיע לאותם אנשים צריך לאתר את פרטי ההתקשרות שלהם וגם להסב את תשומת ליבם לשירות או המוצר אותו רוצים למכור.
לרוב תהליך הפיכת ליד ללקוח, בעיקר, לידים B2B הוא ארוך יותר מהרגיל, במיוחד, כשמחיר השירות או המוצר הוא גבוה. תהליך המכירה צריך לתת מענה על הצורך הארגוני ולהיות מותאם לצרכי העבודה.

מה זה Lead Generation?
יצירת לידים מקיפה את כל הפעילויות הקשורות לזיהוי וטיפוח לקוחות פוטנציאלים. חברות משתמשות במגוון טקטיקות מכירה ושיווק כדי לייצר לידים חדשים.
בשונה משיווק B2C יצירת לידים ב – B2B נוטה להיות ממוקדת יותר. אם מוכרים תוכנה לשיווק או אוטמציה עסקית צריכים לאתר את מנהל השיווק או מנהל מערכות המידע של העסק.
תחרות עצומה בשווקים הגלובלים הפכו את יצירת הלידים B2B לאתגר גדול ביותר עבור חברות. הלידים מתדלקים את המכירות ובכך העסק גדל ומייצר רווחים. אחוז מסויים מתוך הלידים יהפוך ללקוחות משלמים. עם זאת, כאשר האחוז הזה קטן מידי, האתגר להשיג ROI חיובי עם מאמצי ה – Lead Gen גובר והופך למורכב יותר.
לפיכך, כדי להגדיל את מספר הלקוחות, צריכים יותר לידים. האסטרטגיה צריכה להיות איזון בין כמות הלידים והאיכות שלהם. יותר לידים פירושו באופן תיאורטי יותר לקוחות, אבל כאשר רק חלק קטן מבצע המרה, שיטות השיווק דורשות יותר התאמה. עדיף להשקיע ב – 10 לידים מדויקים עם סבירות גבוהה יותר להמרה, ולא 50 לידים עם סבירות נמוכה למכירות.

פלטפורמת לינקדאין היא הרשת המתאימה ביותר לשיווק B2B.
בשנת 2016 נרכשה לינקדאין על ידי חברת מייקרוסופט לפי שווי 26.2 מליארד דולר כדי לשלב בין הרשת החברתית לתוכנת ניהול הלקוחות שלה ה – CRM ומאז לינקדאין משתכללת והפכה להיות ביג דאטה גדול ביותר.
לינקדאין הפכה להיות מנוע מוביל בחיפוש עבודה ובחיפוש עובדים לגיוסים לחברות הייטק. יתרה מזו, לינקדאין הפכה להיות מאגר מידע איכותי לאיתור קורות חיים, מידע על בעלי תפקידים, חברות וארגונים.
בלינקדאין נכון לשנת 2022 יש כמעט 740 מיליון חברים עם למעלה מ – 55 חברות רשומות. ללא ספק לינקדאין מהווה פוטנציאל עסקי עצום לעסקים שמשווקים לארגונים B2B מאחר וניתן להגיע ישירות לבעלי תפקידים, כולל מנכ"לים, סמנכ"לים או מקבלי החלטות.

לכן, לינקדאין היא ערוץ מצויין ליצירת לידים B2B. מחקרים מראים כי לינקדאין יעילה יותר ביצירת לידים ארגוניים מרשת החברתית פייסבוק או טוויטר.
כמובן, שניתן לאתר לידים חדשים על ידי פעילות נטוורקינג בקבוצות מקצועיות ובהפצת תוכן אורגני. אך הדרך הטובה ביותר להגיע ללידים המתאימים היא על ידי ביצוע מחקר מידעני מקדים על פוטנציאל קהל היעד שנמצא בלינקדאין ושימוש בטכנלוגיות ליצירת קמפיינים ממוקדים עם מסרים מדויקים.
יצירת מנגנון לידים B2B בלינקדאין היא מקפצה רצינית לעסקים שרוצים להגדיל את החשיפה ללידים חדשים ושואפים להשיג כל חודש באופן קבוע לידים איכותיים.
המתודה היא שילוב נכון של שימושים בטכנולוגיות המתלבשות על מערכת לינקדאין וראייה שיווקית מבוססת מחקר מידעני עם יצירת מסרים מדוייקים לקהל היעד.
מעוניינים לנצל ולמקסם את הפעילות שלכם בלינקדאין, אנחנו מלווים אתכם עד להשגת היעדים העסקיים שלכם משלב המחקר המידעני, ביצוע קמפיין בלינקדאין ואפילו שלב יצירת הקשר עם הלידים החדשים ותהליך המכירה עצמו.

מעוניינים בליווי מקצועי למקסום לידים ומכירות באמצעות לינקדאין? קראו על השירות שלנו. 

 

×