fbpx

בר-אוריין

אסטרטגיה לניהול עסק חדשני וריווחי - הקדמה

כל עסק רציני עם מוטיבציה להצלחה משלב בפעילות שלו ייעוץ עסקי חיצוני כדי להקפיץ את העסק ולמקסם את היכולות שלו ליצירת רווחים כספיים. 

אם אתם מנהלים עסק וותיק ורוצים לחדש ולרענן את הפעילות העסקית, אנחנו נעזור לכם לנצל את הפוטנציאל של העסק ולהקפיץ אותו שלב נוסף. 

אם אתם בתחילת דרככם בניהול עסק, אנחנו נעזור לכם לייצר את התשתית הנכונה לניהול עסק שמכניס כסף ומאפשר לכם חופש כלכלי. 

בניהול עסק מתמודדים עם הרבה מאוד אתגרים מכיוונים שונים, ניהול העובדים, ניהול המוצרים או השירותים (מו"פ), ניהול התפעול, ניהול השיווק, ניהול המכירות, ניהול הפיננסי – התנהלות נכונה מול רשויות המדינה וכמובן, ניהול כללי של העסק. 

אנחנו מלווים את העסקים עם ראייה מערכתית לפי מודל מידענות תוצאתית אשר מאפשר לכם לנצל את המשאבים והמחסומים באופן מקצועי עם המידע והדאטה המתאים לקבלת החלטות. 

אנחנו נעזור לכם לבסס מתודות עבודה, לייצר סיסטמים שימקסמו את כל תהליכי העסק כדי לספק ללקוחות שלכם את המיטב ולייצר רווחים באופן מקסימלי. 

ד"ר ענת קלומל-צוייג יועצת עסקית, מומחית במידענות אנליסטית המובילה לתוצאות עסקיות וצוות בר-אוריין ילוו אתכם בתהליך אסטרטגי עסקי למקסום הרווחים. 

הייעוץ והליווי מבוססים על מודל "מידענות תוצאתית" ומודל לניהול מחקר ופיתוח ידע לפי "מערכות מורכבות מסתגלות" שנחקרו במחקר הדוקטורט של ד"ר ענת קלומל-צוייג. 

עסקים מצליחים לומדים, משתפרים ומשתנים כל הזמן

זה הזמן להקפיץ את העסק ולהרוויח כסף Business Power 

תועלות

  1. פיצוח האסטרטגיה העסקית בהתאם למציאות התחרותית והחיצונית על בסיס מחקר.
  2. יצירת מודל רווח עסקי ופיתוח ערוצי רווח חדשים.
  3. איתור מודלים חדשניים לתמחור המוצרים או השירותים (כולל פיתוח מוצרים חדשים).
  4. ראייה מערכתית של צרכי העסק ומערכי השיווק והמכירות.
  5. הטמעת נהלי עבודה המיישמים את האסטרטגיה.
  6. הכנסת חדשנות ארגונית.
  7. מקסום היכולות השיווקיות.
  8. מקסום יכולות המכירה.

בר-אוריין מלווים אתכם להצלחה על פי
מודל "מידענות תוצאתית"
וניהול עסקי "מערכות מורכבות מסתגלות"
הייעוץ והליווי מבוססים על תהליכי אימון ומנטורינג מתקדמים

שיטת העבודה שלנו

הייעוץ והליווי העסקי שלנו מנוהל לפי 8 שלבים המעניקים ראייה מערכתית ואסטרטגית ביישום: 

שלב 1 – דיאגנוסטיקה של פעילות העסקית ומחקר

(הדיאגנוסטיקה הזו היא שלב קריטי בפיצוח צרכי העסק ומציאת הפתרונות להקפצת הרווחים והקפיצה העסקית).
בשלב זה מוגדרים היעדים עסקיים ובוחנים את המשאבים והמחסומים לעמידה בהם.
יצירת מחקר פנים ארגוני (ניתוח על פי מידענות תוצאתית וחשיבה מערכתית) ומחקר חיצוני המבוסס על עבודת מידענות אנליסטית לניתוח קהלי היעד, פוטנציאל עסקי, זירות השיווק המתאימות לעסק ושינויים טרנדים המשפיעים על העסק.
המוטו שלנו במכללת בר-אוריין הוא קבלת החלטות מבוססות מידע ודאטה (אנחנו מבצעים מחקרים מודיעיניים על ידי צוותים מידענים המנוהלים על ידי ד"ר ענת קלומל-צוייג, מומחית במידענות אנליסטית).

שלב 2 – יצירת אסטרטגיה עסקית

אנחנו מומחים בהבחנה בין אסטרטגיה לטקטיקה ואנחנו נסייע לכם לבחור את האסטרטגיה המתאימה לחזון ולסיפור העסקי.
האסטרטגיה תתורגם לכל מערך ניהול העסק מהתפעול ועד המפגש מול הלקוחות בשיווק, מכירות ובשירות.
האסטרטגיה תתורגם למערך מסרים שיווקיים וסטוריטלינג לעסק שיבואו לידי ביטוי בפעילות השיווקית וביצירת התוכן.

שלב 3 – יצירת תוכנית יישום האסטרטגיה (לדוגמה, גאנט שיווקי שנתי)

ביישום נבחר את הפעולות ההכרחיות להשגת התוצאות המהירות ביותר שיובילו ליצירת רווחים.  השינויים יבואו לידי ביטוי בהתנהלות 7 תחומי תוצאה: 

  • משאבי אנוש
  • מו"פ – מחקר ופיתוח העסק (כולל ניהול חדשנות). 
  • שיווק 
  • מכירות 
  • תפעול 
  • פיננסים
  • ניהול כללי  

היעד שלנו לייצר את הדאטה והמידע הנדרש לקבלת החלטות בכל אחת מהמחלקות השונות בעסק. 

בשלב זה נפתח את המוצרים והשירותים, נגדיר רמות שונות של מוצרים, כולל פיתוח מוצרי פרימיום בהתאמה לאופי העסק. 

שלב 4  – מקסום השיווק

אחד המרכיבים החשובים בניהול עסקי הוא פיתוח מערך שיווק יעיל המייצר סיסטם להבאת לידים (ולא רק מפה לאוזן) ומקסום ערך הלקוחות הקיימים.
נתכנן את פעילות השיווק המייצרת הכנסות לאורך כל השנה כדי לעמוד ביעדים העסקיים.
בחירת קרנות השיווק: גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, וואטצאפ, מאמרים, פורטלים, טאבולה ואווטבריין.
קביעת תקציב שיווקי הכולל פרסום אורגני (כתיבת תוכן) ופרסום ממומן. אנחנו נבדוק מה היכולת הפיננסית כדי לעמוד ביעדים העסקיים (במכירות וכל התקורה של העסק).
נקבל החלטה לאסטרטגיה שיווק.

1. קידום תוכן אורגני (ניהול נוכחות באינטרנט וברשתות החברתיות).

2. ניהול קמפיינים ממומנים.

3. ניהול מערך הפצה ללקוחות (רשימת לקוחות) וניהול לקוחות.

תכנון אסטרטגיה שיווקית תבסס על מחקר מידעני מקדים לקבלת החלטות.

שלב 5- יישום אסטרטגיה השיווקית

יצירת מסע ליד מבוסס על אוטמציה והכלים הטכנולוגיים המתאימים משלב החשיפה ועד שלב המכירות.
ניהול קמפיינים מצריכים ידע מקצועי וטכנולוגי.
אנחנו מתעדכנים כל הזמן במגמות ובשינויים הנדרשים לניהול קמפיינים מבלי לבזבז את הכסף ומצד שני לממש את "הכסף על הרצפה".
ניהול קמפיינים בפיסבוק
ניהול קמפיינים באינסטרגרם
ניהול קמפיינים בוואטצאפ
ניהול קמפיינים בלינקדאין (מערך ייעוצי נפרד ומתאים בעיקר לעסקים שקהלי היעד שלהם הם ארגונים B2B ).

שלב 6 – חיבור בין השיווק למכירות

מערך השיווק יותאם לקצב המכירות ומאפייני המכירה בעסק שלכם. החיבור ימקסם את התפוקות מהפעילות השיווקית (ההשקעה הכספית בקמפיינים שעולים הרבה מאוד כסף) וגם יגדיל את אחוזי ההמרה של המכירות ויוביל ליצירת רווחים.
פיתוח מערך השיווק חייב להיות מחובר למכירות בכל שלב של המכירה, כולל הפולואפ.
אנחנו נבנה את תסריט המכירה על כל שלביו ונתאים אותו למסרים השיווקיים.
בנוסף לכל זאת, נלווה את צוות המכירות שלכם ונאמן אותם לניהול מכירות מוצלח!!!
אנחנו נתאים את קצב השיווק ליכולת המכירה שלהם. לפעמים יוצאים עם קמפיינים שיווקיים ומשקיעים כסף רב, אך מחלקת המכירות אינה מסוגלת לקבל את כמות הלידים ולמקסם אותם על ידי המרה שלהם ללקוחות.
מצב זה יכול להוביל לתסכול רב ובזבוז משאבים רבים שיצטרכו אותם בהמשך.

שלב 7 – יצירת קהילות ורשימות תפוצה

עסקים שמייצרים את הדאטה הארגונית יכולים לצמוח, לשפר את המוצרים או השירותים שלהם, לפתח חדשים ולקבל החלטות על בסיס הדאטה.
שלב זה הוא קריטי להצלחה של עסק לטווח ארוך.
פגשנו עסקים שפועלים במשך שנים, אך לא אספו את הדאטה (הלקוחות והלידים) ולכן לא מנצלים את הפוטנציאל העסקי שלהם באופן אופטימלי. כיום ניתן לעשות את זה בקלות בזכות הטכנולגיות לאיסוף מידע ואגירתם בארגון והמחירים שלהם כבר לא יקרים (CRM ועוד ). פעילות זו אינה נכונה רק לארגונים גדולים, אלא גם לעסקים קטנים!!!!

שלב 8 – ניהול הפיננסי מאחורי הפעילות העסקית

בניהול עסק לא מספיק להתייעץ עם רואה החשבון, אלא צריכים לנהל את הכסף בצורה מושכלת.
אנחנו נציג בפניכם סימולציות לתמחור המוצרים או השירותים
וסימולציות פיננסיות לניהול תזרים המזומנים כדי להיות עם היד על הדופק ביצירת הרווחים.
כל התפעול של העסק יתבסס על מודל הרווח שנפתח יחד.
המטרה שלנו להוביל לתוצאות עסקיות מוצלחות!!!

בייעוץ העסקי אתם מקבלים מעטפת מקצועית ומתודות עבודה שיהווה תשתית לצמיחה, גדילה והתחדשות.

מה ההבדל בין ייעוץ עסקי לסוכנות דיגיטל?

בייעוץ העסקי אנחנו מלווים אתכם ואתם מבצעים את הפעולות לקידום העסק. אומנם אנחנו מעניקים לכם את התשתית, אבל לא מבצעים לכם את פעולות השיווק או המכירה.
לעומת זאת פעילותנו כסוכנות דיגיטל, אנחנו מבצעים את מערך השיווק שלכם ובכך אתם מפרטים ומוציאים את הפעילות הזאת מהעבודה שלכם ואנחנו אחראים להבאת הלידים בהתאם לתקציב המושקע בשיווק.
בנוסף לכך, אם אתם רוצים להפריט גם את המכירות.
אנחנו נוכל לסייע לכם בפיתוח צוות מכירות חיצוני.
תלמדו מהניסיון שלנו במכללת בר-אוריין שהפרטת צוות המכירות לאנשי מכירות חיצוניים.
תמיד טוב ללמוד מניסיון של אחרים!!!!

הייעוץ העסקי מתבצע על ידי ד"ר ענת קלומל-צוייג, יועצת עסקית ומומחית במידענות אנליסטית ומודיעין עסקי תחרותי וצוות בר-אוריין אשר תומך במערך הייעוץ המקצועי.
בתהליכי הייעוץ משולבים מודלים שפותחו על ידי ד"ר ענת קלומל-צוייג:
1. מודל "מידענות תוצאתית" – התאמת המידע והדאטה לקבלת ההחלטות.
2. מודל לניהול "מערכות מורכבות מסתגלות" – ניהול על פי החשיבה המערכתית המותאמת לשינויים חיצוניים.
3. שיטת מד שינוי להתאמת החזון לסביבה החיצונית ופיתוח אסטרטגיה תחרותית בר-קיימא.
4. מודל Insights פלוס – 35 מודלים לניתוח מידע וחשיבה אסטרטגית.
הייעוץ העסקי מתבסס על מודלים ממנטורים נוספים כגון:
מודל אימון תוצאת של ראובן כ"ץ ז"ל.
מודל אלפא לעסקים ומודל כוכב של המנטור ניר דובדבני.
מודל S.O.D.A של נמרוד הבדלה, מומחה מכירות.

תוצרי התהליך הייעוצי

  1. תוכנית אסטרטגית עסקית
  2. מודל רווח עסקי
  3. יישום האסטרטגיה במחלקות השונות SOP (כולל פיתוח נהלים)
  4. אסטרטגיה שיווקית המחוברת למכירות
  5. תשתית ליישום מערך השיווק
  6. תשתית לביצוע המכירות ומקסום ההמרה
  7. יצירת נכסים רוחניים (דאטה בייס של לקוחות ולידים) , קהילות, תוכן עסקי ועוד

המסגרת הייעוצית

משך התהליך הייעוצי: סדר גודל של 3-4 חודשים מנימום. תהליך כזה מצריך זמן והרבה השקעה כדי לראות את התוצאות העסקיות. 

תוכנית הייעוץ מותאמת לכל שלב של העסקים מעסקים וותיקים וכן עסקים בתחילת דרכים העסקית. 

המחיר הייעוצי יותאם להיקף פרוייקט הייעוץ עם הסתכלות כיצד ההשקעה בייעוץ העסקי באה לידי ביטוי ביצירת הרווחים. 

היקף הפעילות: 8 פגישות היברידיות (חלק בזום, חלק פגישות פרונטליות, המלווים בסדנאות העשרה במסגרת מכללת בר-אוריין שמסייעים לכם להטמיע ולהיות עצמאים בניהול מערך השיווק. 


  • אפשרות להשתתפות ההנהלה בקורסי הכשרה במסגרת מכללת בר-אוריין 

קורס ניהול מודיעין עסקי תחרותי 

קורס אנליסטים עסקיים 

סדנת אימון  Business Power & Professional Power 

סדנת אימון ומנטורינג בארגונים 


משתתפים מטעם מכללת בר-אוריין: יתכן שילוב סטודנטים הלומדים בסטאג' מידעני במסגרת בר-אוריין המכללה למקצועות הדאטה לטובת העצמת תפוקות.

לשירותי מידענות ואנליזה נוספים
×