fbpx

בר-אוריין

מידע מקצועי - מאמרים נוספים

לא רק מזכירה… בכל ארגון, מקצוע המזכירות קיבל תפנית חדה והפך לאחד התפקידים הנחשקים בשוק העבודה בשם: ניהול אדמיניסטרטיבי תפעולי. היתרון הנוסף הוא שניתן לעבוד מהבית והוא מתאים לאמהות צעירות שרוצות לשלב אמהות וקריירה.

מאת: דן סולומון
תאריך פרסום: נובמבר 16, 2021

"שנים עבדתי במשרה מלאה במשרד", לפני כשנתיים הרגשתי שאני חייבת לעשות שינוי מקצועי ולהיות עצמאית,  אך הייתי חייבת להמשיך לפרנס משפחה עם 5 ילדים, אז עבדתי כיועצת ביטוח מהבית. העבודה הזו נתנה לי ביטחון כלכלי במקביל ליזמות שלי ולפעילותי כפעילה חברתית בעיר כפר סבא, כך מספרת חנית פסקל שהיום מרכזת את הקורס ניהול אדמיניסטרטיבי תפעולי.

יעל הראל הבינה שהיא מספיקה הרבה יותר בעבודה מהבית וגם מצליחה להרוויח יותר כאשר היא עובדת כעוזרת אדמיניסטרטיבית עם שני "אנשי עסקים" במקביל, במקרה זה בוס גבר וגם בוסית אישה, אך היא גם מצליחה להמשיך לעבוד כמידענית ומתורגמנית.  

מהפכות בניהול משרד
המשרד היום אינו דומה למה שהיה ממש לא מזמן. תוך זמן קצר כל מה שידענו והכרנו על שיטות עבודה עבר שינויי, במיוחד לאור השינויים שהיינו צריכים להתרגל אליהם מאז פרוץ מגיפת הקורונה. דיגיטציה, ניירת, תיוק, ניהול ידע, טלפונים – כל אלו נדמה שמעולם לא היו חיוניים לתפקוד יעיל וקידום מטרות הארגון שבו אנו עובדים. הדרישות היום מאנשי המקצוע הן גבוהות ודורשות שליטה ובקיאות רבה במגוון תחומים . 

מסיבות אלו, אנשי מקצוע השתלבו בתחום, עובדים המבינים את חשיבות סנכרון בין שלל המשימות ושליטה מעולה בטכנולוגיות המידע בארגון.  

דינה מהרשק מספרת :אחרי 30 שנות עבודה בסביבות משרדיות אני יכולה להעיד שהכלי החשוב ביותר לכל מנהלת משרד הוא הנגישות והיכולת לעבוד עם כמויות מידע גדולות. מידע המגיע ממקורות מגוונים מהמנהל הישיר, ממנהלים ועובדים אחרים בארגון, מהלקוחות, הספקים, האינטרנט וגם ממאגרי מידע מקצועיים.

משכירה לעצמאית אפשרי בכל שלב בחיים
מה גרם לדינה להיות מקצוענית בניהול לשכה באחד הארגונים הגדולים ואחרי שיצאה לפנסיה להפוך לעצמאית?
בקורס ניהול אדמיניסטרטיבי תפעולי שבו למדתי, קיבלתי כלים טכנולוגיים מתקדמים ולא רק, אלא גם מתודות חדשניות לניהול, ניהול גישור, משא ומתן ואפילו שיווק ומכירות אשר אפשר לי לעשות שינוי גדול ולהפוך לעצמאית.
לא חשבתי שאחרי שאצא לפנסיה אמשיך לעבוד כעצמאית מול לקוחות. 

ד"ר ענת קלומל-צוייג העניקה לי את המעטפת המקצועית שאפשרה לי להפוך משכירה במשך שנים לעצמאית שמרוויחה הרבה יותר לשעה, לעבוד מול לקוחות רבים בביטחון ובהצלחה מרובה. נדרש שינוי תפיסה בעולם העבודה של היום. יש לרכוש ידע רב ובכל אלו הלימודים בבר-אוריין המכללה למקצועות הדאטה נגעו בצורה פרקטית ביותר.

ניהול אדמיניסטרטיבי תפעולי מקצועי חוסך זמן יקר לארגונים
"אין ספק שמנהלות לשכה ומזכירות בכירות חוסכות למעבידים זמן יקר. הן מבטיחות תפקוד וזרימה של המשימות המרובות במשרד המודרני. הן יחסכו עלויות ויקטינו את הסחות הדעת שכולנו מכירים במהלך יום העבודה". כך מספרת ד"ר ענת קלומל-צוייג שהיא גם יועצת עסקית, מומחית למידענות אנליסטית וניהול ידע בארגונים. 

ד"ר ענת קלומל-צוייג, רכזת מקצועית בהכשרות מידענים באוניברסיטאות ומכללות אקדמיות כבר 18 שנה, פיתחה במהלך הדוקטורט שלה את מודל "המידענות התוצאתית" שבו לומדים במכללת בר-אוריין למקצועות הדאטה שהקימה, וזאת לאחר מחקר מקיף שביצעה בנושא המקצועות הנדרשים בשוק העבודה הגלובלי.

ענת היא קואוצ'רית ומנטורית למיקסום היכולות האישיות בתוך עולם העבודה המשתנה, משמשת כחברת ועדת היגוי בכנסים בינלאומיים, מרצה בהשתלמויות למורים במגמת מידע ונתונים של משרד החינוך, רכזת הכשרות לעובדים במשרדי ממשלה, חיל המודיעין וחברות הייטק, כיהנה כחברת מועצת העיר כפר סבא ודירקטורית בתאגידים ציבוריים והייתה שותפה בקבלת החלטות בתקציבים של כמיליארד ש"ח בשנה.

"עבדתי עם משרדי ממשלה רבים כמו משרד הפנים, החוץ, הביטחון, הבריאות ועוד, רשויות מקומיות, עסקים קטנים וחברות הייטק והבנתי שניתן להמיר את התנהלות של הארגונים הגדולים גם לעסקים קטנים על ידי ניהול אדמיניסטרטיבי תפעולי מקצועי.  עם עבודה נכונה, ואנשי מקצועי מעולים, ניתן לשפר את תפוקות הארגון ולשדרג אותו בכמה רמות. 

ענת קלומל

מנהל.ת בכיר.ה? שותפים  בניהול ארגון עם אתגרים יומיומיים, שלעתים נדמה לא נגמרים גם אחרי שעוזבים את המשרד? 

מחקרים מוכיחים את חשיבות מנהל/ת אדמיניסטרטיבי/ת מקצועי בעלי השכלה מתאימה ככל שאפשר ובעל כחלק חשוב בניהול הארגון, קטן כגדול.

הצורך במיומנות מקצועית גבוהה עם סביבה מרובת משימות, היכרות עם אנגלית ברמת שפת אם, כישורי מחשב מתקדמים, יכולת איסוף וניתוח מידע מודיעיני תחרותי, מסחרי ואקדמי. ידע בניהול משא ומתן עם ספקים ולקוחות, טיפים חשובים לניהול יומנים מרובים ועוד.

אם התשובה לכל אלו חיובית, לא תרצו לפספס את ההזדמנות לרשום את מנהלות הלשכה והמזכירות הבכירות העובדות בארגונכם לקורס מקצועי המציע תכנים חשובים למשרד במאה ה-21. 

השיעורים יועברו ע"י אנשי מקצוע מנוסים המכירים את הצרכים שלכם מקרוב.

בקורס נוגעים בעקרונות חיפוש מידע שיווקי, עסקי וחדשותי, ארגונו, שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים, אנגלית עסקית, כתיבה נכונה וכן… גם ניהול זמן ומשימות. בנוסף, הקורס גם נוגע בנושא של מכירות, ניהול משא ומתן וגישור. 

מנהלים אדמיניסטרטיביים הופכים להיות המרכז, הלב של החברה. יש להם השפעה אדירה על התנהלות הארגון ולכן כדאי להשקיע בהם. 

אחד התפקידים הנדרשים בשוק העבודה
ניתן לראות את כמות המשרות של ניהול אדמיניסטרטיבי המפורסמים במגוון ערוצים,, כולל לינקדאין ופייסבוק.
באתרי הדרושים מתפרסמים מאות משרות ברחבי הארץ.. הדרישות לתפקיד הופכות להיות מורכבות יותר עם יכולות גבוהות של עבודה, 

איך אפשר להיות מנהלת אדמינסטרטיבית תפעולית ולהפוך את זה לקריירה?
"ללמוד מהטובים ביותר, כמובן, מסלול שמאפשר ללמוד מגוון רחב של מיומנויות פרקטיות המתאימות לשוק העבודה בארגונים חדשניים, אך גם מעניק חווית למידה שמשלבת פרקטיקה, עבודת צוות, אימון ומנטורינג, תבניות עבודה מוכנות יחד עם הנחייה כיצד להכין הצעת מחיר במקרה ורוצים להיות עצמאים. חשוב היום לחשוב עסקי ולהבין שלכל פעולה שלנו יש משמעות כלכלית ואנחנו חייבים להוכיח את התרומה שלנו, להוכיח את ה – (ROI (Return of Investment. לכן לומדים בקורס כיצד לכתוב נהלים, תוכניות עבודה עם מדדים ו – KPI. 

בנוסף, יש לנו מודל של עבודה בצוותים, ככה שאתן אף פעם לא עובדות לבד. גם בארגון צריך לדעת לעבוד בצוות, להנהיג ולהוביל אחרים.

ברמת הלימודים, הדרייב החברתי מאוד חשוב. אתן נמצאות  בצוות שלא רק מספק תמיכה אלא גם מנוף לצמיחה. ישנה אנרגיה של עשייה ושיתוף פעולה, תהליך שמסייע למצוא עבודה אפילו תוך כדי הלימודים.

גם אחרי הקבלה לעבודה, אתן תהיינה חלק מקהילה גדולה ותומכת. יש שיתוף ידע, מפגשים פרונטליים וסיורים ואף מפגשי נטוורקינג לעובדים. תמיד תהיה לכן עם מי להתייעץ ואת מי לשאול, לשמוע על תפקידים מעניינים ולהתקדם".

בר-אוריין המכללה למקצועות הדאטה היא פלטפורמה להצלחה, כי הלימודים אינם מסתיימים בסוף הקורס, אלא מתקדמים מקצועית יחד עם הקהילה המקצועית. כל הזמן מתעדכנים בדברים חדשים ומצטרפים למפגשי נטוורקינג. 

הרכב מיוחד של לימודים היברידיים עם לימודים פרונטליים ומוקלטים מאפשר גם לאלו העסוקים ל"פספס" שיעור שכן כל הקורס יהיה נגיש לכם באתר קורס מקוון ייעודי שהגישה אליו הם עם קישור וסיסמה אישית לכל תלמיד, כך שניתן בכל שעה לחזור לחומרים ולרענן את הזכרון. 

הייחודיות בלימודים במסגרת בר-אוריין המכללה למקצועות הדאטה שהם משלבים מקצועיות ברמה גבוהה ביותר ופרקטיקות מתקדמות עם יישומים המאפשרים ביותר לכל אחדיכולים להשתלב. 

כיצד אפשר להפוך להיות עצמאית כמנהלת אדמינסטרטיבית או כעוזרת אישית ולספק שירותי משרד מרחוק? כלומר, לעבוד מהבית?
עסקים קטנים רבים מעדיפים להקטין את עלויות העסקת עובדים, למשל לא לשלם פנסיה ועדיין לזכות בסיוע של אשת מקצוע מרחוק. אחרי שמתרגלים לעבוד מרחוק, הם מבינים שהעזרה הזו מורידה מהם הרבה מאוד עבודה ומאפשרת להם להתעסק במקצוע שלהם במקום בתפעול העסק. 

התמחור של עבודה מרחוק יכולה להיות לפי בנק שעות, ריטיינר חודשי או גם לפי פרויקט. כל אחת יכולה לתמחר את העבודה שלה בצורה אחרת. יש כיום מודלים שונים של עבודה וגם של תמחור העבודה. 

ד"ר ענת קלומל-צוייג מלמדת כיצד לחשוב עסקית ולבנות תמחור נכון של העבודה. 

עבודה מרחוק הפכה לצורך  בתקופת הקורונה. ההכרה ביתרונות עבודה בפורמט כזה הוא אכן אפשרי ואף חוסך כסף. 

היכולת לעבוד במקביל עם מספר עסקים מאפשר הכנסה גבוהה יותר מאשר עבודה כשכירים. 

בנוף התעסוקי היום, כבר לא נמצאים כמעט אלו העובדים באופן רצוף באותו מקום העבודה עד פרישתם לפנסייה. 

עובדים בימינו נדרשים להמציא את עצמם מחדש שוב ושוב, בין אם באותו מקום עבודה, או בהחלפה של מקומות עבודה לאורך הקריירה. 

בשל השינויים בעולם העבודה, מעבר להשכלה פורמלית, יש צורך בניהול אקטיבי של הקריירה, ובכל פעם לחשב מחדש את הכדאיות. חשוב מאוד להשקיע בחיזוק תכונות שיעזרו להיות רלונטיים/יות בשוק העבודה. יש צורך בלמידה בלתי פוסקת, כולל התעדכנות בטכנולוגיות עבודה, היכרות עם תוכנות חדשות שעמן עובדים, וגישות עבודה חדשות. 

בנוסף, יש צורך בגמישות רבה: ביכולת למלא תפקידים שונים הרחוקים מהגרעין הקשה של העבודה, אבל שמאפשרים לכן לתת ערך רב יותר למקום העבודה. לכן בקורס ניהול אדמיניסטרטיבי תפעולי לומדים גם חשיבה ארגונית, כתיבת נהלים וגם מכירות ושיווק. 

במהלך הקורס עוברים תהליך אימוני בו מחזקים את הבידול ואפילו מוצאים את המיתוג היכולות וכיצד להפוך את הניסיון המקצועי הקודם ליתרון ולחוזקה.

לפיכך הלימודים מתאימים לצעירים ולאימהות בתחילת דרכן המקצועית, אך גם לאנשים שעבדו הרבה שנים במקצוע אחד ומבקשים לעשות שינוי מקצועי, שינוי בסגנון העבודה ואפילו יציאה לדרך עצמאית . 

הכתבה התייחסה בעיקר לנשים מאחר ושלרוב ממלאות תפקיד זה הן נשים, אך ללא ספק ניהול אדמיניסטרטיבי תפעולי יכול להתאים לגברים ולאפשר להשתלב בתפקידים רבים יותר. 

למידע נוסף לרישום לייעוץ לימודים 
×